keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Ulkoistavatko paremmatkin firmat roskapostittamista?

Yritetäänkö roskapostitusvastuuta ulkoistaa?

Date: Wed, 18 Sep 2013 10:52:24 +0300
From: Timo Salmi <ts(ät)uwasa.fi>
To: xxx Oy <asiakaspalvelu@xxx.fi>
CC: info@asedeal.org
Subject: Re: [Tuote] suoraan tehtaalta -**% alennuksella

Arvoisa xxx Oy

Nimissänne on lähetetty minulle sähköistä mainospostia, joka rikkoo Suomen lakia ainakin kahdessa suhteessa. 1) En ole antanut lupaa lähettää minulle kyseistä mainospostia. 2) Mainoskirjeestä puuttuu Suomen lainsäädännön vaatima rekisteriseloste.

Vaadin teitä välittömästi ryhtymään toimenpiteisiin, jotta osoitteeseen ts(ät)uwasa.fi kohdistuva suora tai välillinen mainontanne loppuu sekä pitämään huolta, että osoitteeni poistetaan rekisteristänne.

Jos haluan joskus olla asiakkaanne, minä otan yhteyttä teidän suuntaanne. Nykyinen menettelynne sen sijaan ei käy ja se on laiton.

Prof. (emer.) Timo Salmi
Vaasa, Finland

Subject: [Tuote] suoraan tehtaalta -**% alennuksella
Date: Wed, 18 Sep 2013 07:00:37 +0200
From: "Anna Laine" <info@asedeal.org>

Firma - Tuote
[mainos poistettu]

Yleisellä tasolla voidaan todeta, että palveluiden ylenpalttinen ulkoistamisinto on muodostunut varsinaiseksi asiakaskunnan nykyajan riesaksi. Kun edellä olevan tyyppisessä tapauksessa mainontaa ulkoistetaan alihankkijoille, laadunvalvonta unohtuu toimeksiantajilta aivan liian helposti ja toistuvasti. Järjestelmien testaaminen ja näköjään laillisuusvalvontakin kaadetaan kuluttajan niskaan. Nykyinen yhteiskuntamme on muutoinkin täynnään esimerkkejä ulkoistamisen seurauksista, joita voimme luetella loputtomiin VR:stä, e-laskutuksen koordinointipuutteista, Poliisin tietojärjestelmien uusimisen lykkäämisestä, ja vaikkapa terveydenhoidon ATK-ongelmista alkaen. Luvalla sanoen, suomalaisen tietoyhteiskunnan ulkoistamismopo keulii.

Ei kommentteja: